Personopplysningsforordningen

Generell databeskyttelsesforordning (GDPR)

Bli kompatibel for å overholde personopplysningsforordningen

Råd og hjelp med personopplysningsforordningen

Vi tilbyr en digital løsning for håndtering av personlig informasjon,

slik at du er i samsvar med GDPR


Se de vanligste pakkeløsningene her, og få jobben gjort

- nå og i fremtiden

Gjør det selv pakke
2 - 10 ansatte

DKK 299  

 
  • Retningslinjer for implementering av personopplysningsforordningen trinnvis
  • Introduksjonsvideo for GDPR-portalen
  • Tilgang til GDPR-portalen
  • Relevante skabeloner
  • Implementeringshjelp: DKK 1.050 per time
  • Engangsbetaling: 9.999 DKK.

Gjør det selv pakke
11 - 25 ansatte

DKK 399  

 
  • Retningslinjer for implementering av personopplysningsforordningen trinnvis
  • Introduksjonsvideo for GDPR-portalen
  • Tilgang til GDPR-portalen
  • Relevante skabeloner
  • Implementeringshjelp: DKK 1.050 per time
  • Engangsbetaling: 19.999 DKK.

Gjør det selv pakke
26 - 100 ansatte

DKK 599  

 
  • Retningslinjer for implementering av personopplysningsforordningen trinnvis
  • Introduksjonsvideo for GDPR-portalen
  • Tilgang til GDPR-portalen
  • Relevante skabeloner
  • Implementeringshjelp: DKK 1.050 per time
  • Engangsbetaling: 26.999 DKK.


Se prisliste for alle pakkeløsninger fra Personal Data Support


Hva er personopplysningsforordningen?

Hensikten med den nye personopplysningsforordningen er å støtte det digitale indre markedet ved å innføre ensartede regler i hele EU.

I tillegg bør forskriften styrke rettighetene til registrerte ved å gi dem større kontroll over sine egne data. Personopplysningsforordningen gjelder alle som behandler personopplysninger, inkludert selskaper som registrerer informasjon om sine ansatte.

Hvorfor er det viktig å bli kompatibel før 25. mai 2018?

Når personopplysningsforordningen trer i kraft 25. mai 2018, vil det bety at alle selskaper og organisasjoner som samler inn, behandler, registrerer og lagrer personopplysninger, må leve opp til en rekke nye og / eller strengere krav.

Hvis disse kravene ikke blir oppfylt, kan det utstedes administrative bøter på opptil € 20 millioner. eller 4% av selskapets eller konsernets globale inntekter.

Du styrker organisasjonen din og prosessene dine

Å oppfylle kravene i forskriften kan virke uhåndterlig, og derfor må din bedrift få en oversikt over selskapets ulike behandling av personopplysninger.

Med vår løsning er du trygg på at alle involverte har oversikt over kommende oppgaver og frister som må overholdes.

Likeledes vil alle involverte få bedre forståelse av hvor deres nåværende oppgaver hører hjemme i den generelle prosessen for å sikre overholdelse av forordningen.

Du får en oversikt over hele GDPR-prosessen

Det er mulig å generere parameterspesifikke rapporter samt sette opp regler for automatisk oppfølging av oppgaver og prosesser, som alle foregår i et visuelt og oversiktlig oppsett som inkluderer en risikovurdering og gir advarsler. Dette gjør at din bedrift eller organisasjon når som helst kan dokumentere og overvåke statusen for selskapets overholdelse av forskriften. Samtidig får ledelsen en fullstendig oversikt over selskapets etterlevelse av forskriften.

Du får et intuitivt og brukervennlig design

GDPR-løsningen vår har en intuitiv og brukervennlig design som sikrer at alle involverte ansatte, uavhengig av kunnskap om kravene i forskriften, kan bidra til at bedriftens behandling av personopplysninger oppfyller kravene i forskriften - og at den forblir lovlig.

Velg den beste løsningen

Indholdet og strukturen i vores GDPR løsning er udviklet, så både små og store virksomheder og organisationer bliver hjulpet på vej med en klar og struktureret proces for, hvordan det sikres, at alle efterlever forordningen og er forberedt, når persondataforordningen træder i kraft den 25. maj 2018.

Løsningen er oppdatert

Løsningen vil løbende opdateres, så den i størst muligt omfang reflekterer gældende lovkrav.

FAQ

Hensikten med den nye personopplysningsforordningen er å støtte det digitale indre markedet ved å innføre ensartede regler i hele EU.

I tillegg bør forskriften styrke rettighetene til registrerte ved å gi dem større kontroll over sine egne data. Personopplysningsforordningen gjelder alle som behandler personopplysninger, inkludert selskaper som registrerer informasjon om sine ansatte.

Spesiell betydning i forhold til de ansatte
Personopplysningsforordningen handler om mye mer enn å registrere informasjon om selskapets ansatte, og det er et veldig omfattende regelverk.

I forhold til ansatte må selskaper være spesielt oppmerksomme på følgende endringer i forhold til gjeldende personopplysningslov:

Betydelig økt bøtenivå: Når de nye reglene trer i kraft i 2018, vil det være mulig å utstede administrative bøter på opptil € 20 millioner. eller 4% av selskapets / konsernets globale omsetning. Dette er en veldig stor økning i bøtenivået i forhold til det som gjelder i dag i Danmark.

Samtykke: Det er strengere krav til samtykke fra den registrerte når informasjon om ansatte eller jobbsøkere registreres. Reglene vil avhenge av den danske implementeringen av reglene, f.eks. i forhold til muligheten for å få kriminelle poster.

Databeskyttelsesansvarlig: Offentlige og visse private selskaper må utpeke en databeskyttelsesansvarlig (en såkalt DPO). Det kan enten være en ansatt eller en ekstern person. Hvis det er en ansatt, vil han eller hun være omfattet av forskriftens regler om oppsigelsesvern.

One-stop-shop for grupper: Dette skal gi en enklere personopplysningsprosess for selskaper med aktiviteter i flere land.

Datasikkerhet: Bedrifter må informere relevante myndigheter om brudd på datasikkerhet.

DAs lønnsstatistikk: De nye reglene hindrer ikke innsamling av data for DAs lønnsstatistikk. Tilgang til dette må endelig sikres i forbindelse med den danske implementeringen av reglene.

Personopplysningsforordningen inneholder også mange tiltak som kan være viktige i forhold til ansatte, f.eks. økte krav til "personvern ved design" og "retten til å bli glemt"

SE ET DEMO AV VÅR GDPR-LØSNING

Fyll ut skjemaet her til høyre, så får du muligheten til å se en demo av GDPR Portal og lese mer om løsningen.

Hvis du ønsker en demo-pålogging for løsningen, kan du fylle ut webskjemaet på siden, så kontakter vi deg og sender inn pålogging.

Du er alltid velkommen til å kontakte en av våre konsulenter
+45 7373 8888 for en uforpliktende prat.

(Beskyttelse av din personlige informasjon er viktig for oss. Vi deler ikke informasjonen din med noen)

Få tilgang til online demo av

GDPR-portaler